Usuwanie tabeli przestawnej

Jeżeli pojawi się sytuacja, w której zdecydujesz, że tabela przestawna jest już niepotrzebna, w każdej chwili możesz ją usunąć (POZNAJ inne opcje tabel przestawnych).

Aby usunąć tabelę przestawną, wystarczy, że zaznaczysz ją, po czym naciśniesz klawisz DELETE. Niekiedy może jednak pojawić się następujący komunikat:

W takiej sytuacji musisz sprawdzić, czy tabela przestawna jest na pewno zaznaczona w całości. Do tego możesz wykorzystać skrót klawiszowy CTRL + A. Jeżeli jednak pracujesz na urządzeniu, które nie jest wyposażone w klawiaturę musisz wykonać odpowiednie kroki.

  1. Kliknij na dowolną komórkę w tabeli przestawnej i przejdź do zakładki Opcje.
  2. Po wyświetleniu się zakładki kliknij na opcje Zaznacz znajdującą się w grupie Akcje.
  3. Po rozwinięciu się listy wybierz polecenie Cała tabela przestawna.
  4. W ten sposób masz pewność, że cała tabela przestawna została zaznaczona.
  5. Po zaznaczeniu tabeli naciśnij klawisz DELETE, aby usunąć zaznaczony obszar.

Sprawdź najczęściej popełniane błędy podczas pracy z tabelami przestawnymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *