Usuwanie tabeli przestawnej
Jeżeli pojawi się sytuacja, w której zdecydujesz, że tabela przestawna jest już niepotrzebna, w każdej chwili możesz ją usunąć (POZNAJ inne opcje tabel przestawnych).
Aby usunąć tabelę przestawną, wystarczy, że zaznaczysz ją, po czym naciśniesz klawisz DELETE. Niekiedy może jednak pojawić się następujący komunikat:
W takiej sytuacji musisz sprawdzić, czy tabela przestawna jest na pewno zaznaczona w całości. Do tego możesz wykorzystać skrót klawiszowy CTRL + A. Jeżeli jednak pracujesz na urządzeniu, które nie jest wyposażone w klawiaturę musisz wykonać odpowiednie kroki.
- Kliknij na dowolną komórkę w tabeli przestawnej i przejdź do zakładki Opcje.
- Po wyświetleniu się zakładki kliknij na opcje Zaznacz znajdującą się w grupie Akcje.
- Po rozwinięciu się listy wybierz polecenie Cała tabela przestawna.
- W ten sposób masz pewność, że cała tabela przestawna została zaznaczona.
- Po zaznaczeniu tabeli naciśnij klawisz DELETE, aby usunąć zaznaczony obszar.
Sprawdź najczęściej popełniane błędy podczas pracy z tabelami przestawnymi.